الگو بودن در بازار رسانی شبکه ای

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/14 20:29:17
  • 5504 مشاهده


یکی دیگه از چهارچوب‌های ذهنی خیلی مهمی که میتونه مارو توی ساختن یه سازمان بزرگ کمک کنه الگو بودنه.
یعنی یه جورایی به جای اینکه امیدوار باشیم و آرزو داشته باشیم که زیر مجموعه‌هایی که بعداً میاریم بخوان خیلی بهتر از خودمون باشن، این‌رو از اول کار متوجه باشیم که نسخه شماره یک و اصلی سازمانمون خودمونیم.
درواقع نسخه‌ای که قراره تکثیر بشه و افراد بعدی اون‌رو الگو قرار بدن و شبیه به اون بشن، خود شمایین.
وقتی همچین دیدگاهی داشته باشین موفقیت براتون خیلی ساده میشه، یعنی در واقع هرجوری که دوست دارین زیر مجموعه‌های بعدیتون عمل کنن، کافیه که خودتون شروع کنین و همونجوری عمل کنین.
به این اصل، اصل DO IT YOUR SELF گفته میشه، یعنی هر کاری که دوست داری تو سازمانت و افراد سازمانت انجام بدن، اول خودت انجام بده. در حقیقت یه سوال میلیون دلاری توی نتورک مارکتینگ وجود داره و اونم این هستش که هر روز صبح که بیدار میشی جلوی آینه وایسی و از خودت این‌رو بپرسی که آیا دوست داشتی تمام زیر مجموعه‌هات دقیقاً مثل خودت عمل میکردن؟
اگر جوابت به این سوال بله هست، تو مسیر درستی قرار داری و اگر در حال سانسور کردن یکسری کارهای خودتی و امیدواری که نفرات بعدیت این کارارو نکنن و کارای دیگه‌ای انجام بدن، نمیگم که موفق نمیشی ولی قطعاً راه سختتری‌رو در پیش داری.
طبیعتاً قوی بودن و خوب بودن تو تنها شرط موفقیت تو، تو این تجارت نیست. ولی یکی از اون شروت لازمیه که اگر درست رعایت بشه شانست‌رو در داشتن یک سازمان قوی و مستحکم خیلی بالا میبره.
پس از همین امروز شروع کن و هر چیزی‌رو که میخوای توی آینده تو سازمانت تجربه کنی، خودت شروع به انجام دادنش بکن. اگر دوست داری سازمانی داشته باشی که دائماً دست به اقدام میزنه، از خودت شروع کن.
اگر دوست داری سازمانی داشته باشی که پیش داوری از همین امروز پیش دااوری‌رو خودت بزار کنار و این‌رو بدون که بهترین راه برای تکثیر و ساختن یه سازمان خوب اینه که نسخه اولیش نسخه‌ی عالی و خیلی خوبی باشه