اهمیت داشتن ویژن یا چشم انداز در بازار رسانی شبکه‌ای

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/18 16:51:30
  • 5490 مشاهده


داخل این ویدیو قرار هست که درباره اهمیت داشتن ویژن یا چشم انداز صحبت کنیم.

توی بازار رسانی شبکه‌ای یکی از مهمترین فاکتورهایی که برای ساختن یک سازمان بزرگ نیاز داریم، این هست که یک تصویر واضح و روشن نسبت به جایی که قراره بهش برسیم داشته باشیم، چرا که توی این کار ما فقط یک محصول‌رو به افراد معرفی نمی‌کنیم یا حتی یک طرح درآمدی‌رو معرفی نمی‌کنیم. ما در حقیقت داریم یک تصویر‌رو از آینده، تصویری که خودمون داریم و جایی که می‌خوایم بریم و بهش برسیم‌رو معرفی می‌کنیم تا اون آدم‌ها هم بخوان باهامون همراه بشن.

بهترین راننده‌های دنیا، پشت فرمون بهترین ماشین‌های دنیا زمانی که تو جاده‌ی مه آلود بیوفتن مجبورن پاشون‌رو از روی گاز بردارن و بزارن روی ترمز، در حقیقت این توی زندگی ما هم صادقه، زمانی که ما تصویر روشنی نداشته باشین از جایی که داریم میریم و هدفی که میخوایم بهش برسیم طبیعتاً اون ثبات و اون اشتیاق لازم‌رو نمی‌تونیم داشته باشیم که بهش برسیم و همین باعث میشه که افراد خیلی راحت نتونن به ما تکیه کنن و با ما به سمت اهداف و آرزوهاشون حرکت کنن.

پس یکی از اولین کارهایی که هر کدوم از ما به عنوان یه نتورکر باید انجام بدیم این هستش که یک تصویر روشن از آینده خودمون و جایی که میخوایم بهش برسیم داشته باشیم و بتونیم اون تصویر رو با دیگران به اشتراک بزاریم.

وقتی که شما تکلیفتون معلوم باشه که شما چی میخواین بسازین طبیعتاً بر اساس همون هم استراتژی و نقشه میچینین، فرض کنین که یک آدمی قصد داره توی یک روستا واسه یسری گاو و گوسفند طویله درست کنه، طبیعتاً نه نقشه کش میاره، نه مصالح درجه یک استفاده میکنه، نه ظرافت خاصی تو ساختمون استفاده میکنه و نهایتاً با مشورت چنتا از پیرای اون دِه برای اون طویله یه برنامه‌ریزی میکنه تا با کاه گل و هر چیزی که دم دستش باشه درستش کنه، ارتفاع درش هم فقط اندازه‌ای در نظر میگیره که حیوون‌ها راحت بتونن ازش رد بشن.

اما اگر چشم انداز شما ااین باشه که قراره یک برج بزرگ و مستحکم بسازین که خودتون و عزیزانتون توش زندگی کنین چی؟ حالا بهترین نقشه‌رو انتخاب میکنین، بهترین نقطه‌رو برای ساختش انتخاب می‌کنین، از بهترین متریال‌ها استفاده می‌کنین برای ساختنش چون میدونین که این برج برای آیندتون و برای همه عزیزاتون داره ساخته میشه.

توی ساختن سازمان هم دقیقاً همین شکلیه، اگر ویژن شما ساختن یک سازمان بزرگی باشه تا سالیان سال بتونه اصول درست این تجارت‌رو تکثیر کنه، گسترش بده و جلو بره طبیعتاً از همون اول هم افراد بهتری‌رو برای کار کردن انتخاب می‌کنین و هم از روش‌های درست و اصولی‌تری برای پیشبرد سازمانتون بهره میبرین. آدمای زیادی بودن که توی این تجارت با داشتن دیدگاه مقطعی و فقط دنبال یه درآمد خیلی مقطعی از همون اول کار، کارو غلط به آدما معرفی کردن، کار رو الکی ساده کردن، توقعات غلط ایجاد کردن و در نهایت دستاوردهای خیلی بزرگی هم نداشتن.

پس بجای اینکه بخوایم نتورک‌رو الکی ساده کنین، آسون کنین و کار کم ارزشی جلوه بدین تا آدم‌ها بتونن راحت وارد بشن، بهتره که ویژن بزرگ و با ارزشی داشته باشین که ارزش تلاش کردن و متعهد بودن‌رو داشته باشه و آدم‌هایی‌رو جذب سازمانتون کنین که اونا هم هدف‌هایی داشته باشن که ارزش جنگیدن داره و توی این سفر باشما هم سفر و هم سو باشن.