لزوم آموزش در بازار رسانی شبکه ای

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/02 13:56:42
  • 6358 مشاهده


افراد خیلی زیادی را در این سال‌ها دیده‌ام که وارد نتورک مارکتینگ شده‌اند و به هر دلیلی خیلی موفق نبوده‌اند، افراد خیلی زیادی را دیده‌ام که در همان بدو ورودشون حتی قبل از اینکه کوچکترین تلاشی کرده باشند از این کار بیرون رفته‌اند. آدم‌های خیلی زیادی را هم دیده‌ام که وقتی راجب این کار باهاشون صحبت میکنیم، دارن به این فکر می‌کنن که آیا از پس این کار بر میان یا نه، آیا دوست دارن این کارو انجام بدن یا نه...
در حقیقت من فهمیدم وقتی که این کار رو به افرااد معرفی می‌کنیم یا وارد این کار میشن، خیلی سریع دارن به این فکر میکنن که چطوری باید انجامش بدن، به کی باید بفروشن، چجوری باید بفروشن، چه کسی‌رو باید معرفی کنن به این کار، دعوت کنن به این کار، چطوری باید این کار رو انجام بدن و در واقع یک عالمه سوال تو ذهن افراد هست که چطوری انجام بدن این کار رو، این در حالی هستش که توی تمام کارهای دیگه، قبل از اینکه بخوایم به این فکر کنیم که چطوری باید انجامش بدیم، میریم و مهارت اون کار رو بدست میاریم.
بخاطر همینم هستش که ما توی نتورک مارکتینگ افراد رو ترغیب می‌کنیم که قبل از اینکه به انجام دادن کار فکر کنن، تمرکزشون‌رو بزارن روی یادگیری مهارت‌های ضروریه این کار...
سخترین کارهای ئنیا هم وقتی که شما مهارت انجام دادنش‌رو پیدا میکنین، براتون ساده میشه...
خیلی از کارها هستش که وقتی از بیرون آدم نگاه میکنه، غیر ممکن به نظر میرسه ولی افراد خیلی زیادی هستن که اون کار رو به صورت روزمره بارها و بارها انجام میدن بدون اینکه کوچکترین خطا یا مشکلی داشته باشن، نتورک مارکتینگ هم قطعاً مستثنی از این قضیه نیستش و شما این‌رو باید متوجه بشین که برای انجام دادن درست این تجارت، نیاز دارین که مهارت‌های اون‌رو درست یاد بگیرین. ولی خوب یه سوال دیگه که اینجا مطرح میشه این هست که چرا بیایم و مهارت‌های نتورک‌رو یاد بگیریم؟
افرادی‌رو من دیدم که اومدن، آموزش هم دیدن، به مهارت‌های نتورک هم توجه می‌کنن و دنبال یادگیری مهارت‌های این کار هستن، ولی باز هم اونجوری که باید و شاید برای اون وقت و جدیت به خرج نمیدن، بخاطر اینکه این افراد ذهنیت درستی درباره این تجارت ندارن، نسبت به کارهای دیگه‌ای که ما تو زندگیه روزمرمون انجام میدیم که خیلیاشون به مراتب سخت‌تر از نتورک هست، فقط به دلیل اینکه شناخت بیشتری وجود داره و از طرف اطرافیانمون و طی سال‌ها ما ذهنیت‌های درست‌تری نسبت به اون کارها داریم به خاطر همینم هستش که موقعی که میخوایم بریم توشون خیلی خوب وقت میزاریم و برامون کاملاً شفافه که چقدر باید تلاش کنیم تا مهارت اون کار رو کسب کنیم.
کسی که میخواد دکتر بشه براش واضحه که باید حداقل بره کلی برای کنکورش درس بخونه تا قبول بشه، 7 سال بره درس بخونه تا دکتر بشه، طرح بره، تخصص بگیره.
هیچ کسی توقع نداره روزی که وارد رشته پزشکی میشه بتونه مریضی‌رو معالجه کنه...
خب، این در رابطه با نتورک هم صادقه، منتها خیلی از افراد شناخت صحیحی نسبت به این کار ندارن، درواقع ذهنیت‌هایی که نسبت به این کار وجود داره، ذهنیت‌های درست و ترو تمیزی نیست.
به خاطر همینم هست که ما سیستم آموزشی MSAرو طراحی کردیم و شمارو ترقیب می‌کنیم به جای اینکه بخواین از اول کار به انجام دادن اون فکر کنین، انجام دادن‌رو فراموش کنین، مهارت کسب کردن‌رو هم فراموش کنین، تمام توجه و تمرکزتون‌رو اول بزارین که ذهنیت درستی نسبت به این کار داشته باشین.
زمانی که این کار رو درست متوجه شدین و فهمیدین که چی هست، چهارچوب‌های ذهنیش چجوری هست، اون موقع خودتون متوجه میشید که چقدر ارزش زمان گذاشتن و کسب مهارت‌رو داره و بهتون قول میدم زمانی که مهارت‌های این کار رو به درستی کسب کنین، از هر کار دیگه‌ای که تا حالا تو زندگیتون انجام دادین، کار ساده‌تری رو پیش‌رو خواهین داشت.
در واقع زمانی که شما ذهنیت‌های درست و مهارت‌های درست این تجارت‌رو داشته باشین و اقدام‌های درست و هم راستا با اون‌رو انجام بدین، نتیجه دلخواهتون‌رو بدست میارین، پس تمام تمرکز ما تو سیستم آموزشی MSA این هستش که اول ذهنیت‌‌های مرتبط با این کار رو فرا بگیریم، بعد بریم سراغ مهارت‌ها و بعد هم تو آخرین مرحله به اقدام کردن فکر کنیم.