به حرف چه کسی گوش کنم؟

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/02/06 22:03:14
  • 18509 مشاهده


یکی از موضوعاتی که روی باور و اعتقاد شما نسبت به کارتون تاثیر میزاره، اینکه به این دقت کنین که دارین به کی گوش می‌کنین؟  آیا دارین به افرادی گوش می‌کنین که خودشون تو انجام این تجارت ناکام بودن و الان تبدیل به منتقدای این تجارت شدن و فقط با عیب و ایراد گرفتن از این تجارت دارن خودشون‌رو آروم میکنن یا دارین با کسایی صحبت میکنن و حرفاشون‌رو گوش میکنین که با شهامت وایسادن و با همه کم و کاستی‌هایی که این تجارت داشته، ساختن و سعی کردن بهترین خودشون‌رو به نمایش بزارن. انتخاب اینکه شما صحبت‌های چه کسایی‌رو راجب این تجارت گوش میکنین و کدوم اطلاعات‌رو به رسمیت میشناسین تعیین کننده باور و اعتقاد شما به تجارتتونه.

یکی از چالش‌های خیلی بزرگی که موج الکترونیک و عصر اطلاعات برای ما آدم‌ها به همراه آورده، اینکه که اطلاعات خیلی زیادی توی فضای مجازی، توی فضای اینترنت، اینستاگرام پخش میشه که صحت یا غلط بودن اونهارو لذوماً کسی تایید نمیکنه، یعنی شکل‌گیری عصر اطلاعات همراهه با آلودگی اطلاعات هم بوده. توی هر زمینه‌ای زمانی که شما توی گوگل سرچ میکنین و اطلاعاتی‌رو میخواین کسب بکنین، انواع و اقسام منابع و مراجع مختلف بالا میاد و خیلی از این منابع میتونه غلط و گمراه کننده باشه. یا پیام‌های اینستاگرامی، پیام‌های واتساپی، چیزایی که شاید در طی روز بارها و بارها دریافت میکنید، توش میتونه خیلی غلط و درست مختلفی داشته باشه.

راجب تجارت ما هم همینطوه، متاسفانه افراد خیلی زیادی هستن که از زمان‌های گذشته، اون زمان که این سیستم‌های هرمی وجود داشتن با این سیستم‌ها آشنا شدن و یکسری آبجکشن‌های درست‌رو نسبت به اون سیستم‌های هرمی برای خودشون پیدا کردن و هنوز توی همون دوران سیر میکنن و وقتی صحبت از نتورک مارکتینک و فروش مستقیم میشه، کماکان دیدگاهشون و تفکراتشون به همون دوران برمیگرده و بدون اینکه حتی کوچکترین بررسی درستی شرکت‌های حال حاضر و فعلی دنیا یا ایران‌رو کرده باشن لذوماً همون ایراداتی‌رو که شاید قبلاً نسبت به شرکت‌های هرمی وارد بود خیلی راحت برای خودشون به این تجارت نسبت میدن و جالب اینجاست که خیلی از اون افراد حتی نمیفهماً که تجارت فروش مستقیم و نتورک مارکتینگ در حقیقت یکی هستن و به هم تنیده هستن و فکر میکنن که این تجارت‌ها از هم جدان، در حالی که شما تو تمام دنیا، توی آمریکا، توی اروپا زمانی که میخوان شرکت‌های نتورک مارکتینگ‌رو بررسی کنیم، تمام انجمن‌هاشون تحت عنوان DSA ثبت شده یعنی Direct Selling Association هست. یعنی در این حد هم خیلی از افراد حتی اطلاعات ندارن و بازهم به خودشون اجازه نقد این تجارت‌رو میدن.

در نهایت تنها کاری که توی این عصر اطلاعات، توی این همه آلودگی اطلاعات ما میتونستیم برای افرادی که مخاطبمون هستن انجام بدیم این بودش که بیایم و سایت MSATubeرو درست بکنیم تا بتونیم از طریق اون، اطلاعاتی‌رو که درست هستش و در رابطه با این تجارت و اصول این تجارت هستش معرفی کنیم و حداقل خیالمون راحت باشه که اون آخرین نفری که توی این سازمان، توی هر شهری داره وارد میشه، بتونه به اطلاعات دست اول و سالم دسترسی داشته باشه.

طبیعتاً توی اجرای هر تجارتی عیب و ایراداتی هم وجود داره و به هیچ عنوان هیچ کسی ادعا نمیکنه که شرکت‌هایی که دارن در حال حاضر نتورک توی ایران کار میکنن، کاملاً بی نقصاً کاملاً بی عیباً و 100% دارن تمام اصول بین‌المللی و جهانی این تجارت‌رو انجام میدن، ولی ما در حقیقت با بیان کردن اونچه که اساس تجارتمون هست و با بیان کردن اونچه که درستش هست میتونیم افرادرو راهنمایی کنیم که خودشون تصمیم بگیرن تا چه حدی میتونن با سیستم‌های موجود فعالیت داشته باشن.

طبیعتاً نه تنها نتورک مارکتینگ، خیلی از چیزهای دیگه‌ام هستش که توی ایران در حال حاضر به طور 100% و عالیه خودش اجرا نمیشه و انجام نمیشه.

در نهایت وظیقه‌ای که ما داریم این هستش که اطلاعات درست در اختیار افراد بزاریم تا اونها این تجارت‌رو درست و اصولیش‌رو بدونن و بدونن که اگر شرکت‌هایی وجود دارن که دارن غلط عمل میکنن یا افرادی توی این تجارت هستن که دارن غلط کار میکنن و با روش‌های هرمی و با روش‌های اغوا کننده غلط دارن تجارتشون‌رو پیش میبرن، اون افراد بتونن فرق درست و علط این تجارت‌رو تشخیص بدن.

ما در نهایت مهر تایید به عملکرد همه آدم‌های این تجارت و همه شرکت‌های فعال توی این تجارت نمیزنیم، ولی این تجارت‌رو به طور کلی برای افراد روشن میکنیم و برای افراد توضیح میدیم تا بدونن اصل و اساس داستان خوب هست و با بد کار کردن یه عدده معدودی از آدم‌ها نمیشه کل اون‌رو زیر سوال برد، اینکه شما توی این تجارت چیکار میکنین و به چه نتیجه‌ای میرسین کاملاً انتخاب‌های شخصیه خودتونه و با انتخاب یه شرکت درست و روش کار درست هستش که میتونین آینده خودتون‌رو توی این تجارت تضمین کنین.