نقش باور در شروع کار

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/07 04:33:39
  • 6846 مشاهده


خیلی از افراد میپرسن که ما چطوری باید خودمون‌رو به باور قوی برسونیم که بتونیم نتورکمون‌رو پر قدرت انجام بدیم؟

در حقیقت موضوع خیلی از آدم‌ها این هستش که چطوری میتونن شک‌های خودشون‌رو به موفقیت برطرف کنن تا بتونن با همه‌ی وجودشون کارشون‌رو انجام بدن. قطعاً و حتماً راه‌های مختلفی وجود داره که شما بتونین باور خودتون‌رو قوی کنین و اون‌رو تقویت کنین ولی من حداقل از هیچ کدوم از این راه‌ها استفاده نکردم واسه اینکه بخوام نتورکم‌رو شروع کنم یا خیلی بخوام پر قدرت کار کنم. تنها چیزی که ئاسه من خیلی واضح و شفاف معلوم بود، این بود که تو اون لحظه چه چیزهایی‌رو تو زندگیم نمی‌خوام. یعنی در واقه وقتی که شما یکسری اهداف دارین و یکسری چیزها هستنش که میخواین و خیلی واضح و مشخص میبینین تو مسیر روتینی که دارین تو زندگیتون پیش میرین، تو کاری که دارین، تو رشته‌ای که خوندین به اونها نخواهین رسید تکلیف خیلی مشخصه دیگه بالاتر از سیاهی رنگی نیست.

زمانی که من هدفی داریم که میبینم که از راههای عادی تقریباً رسیدن به اونها غیر ممکنه، حتی یه کورسوی امیدی‌رو که یه جاهایی برام روشن بشه، سعی می‌کنم درست ببینمش و تمام وجودم‌رو براش بزارم تا بتونم موفق بشم. روزی که نتورک بهم معرفی شد به هیج عنوان نه آدم موفقی‌رو تو این کار دیده بودم، نه خودم باور داشتم که حتماً تو این کار موفق میشم. من فقط یه چیز رو میدونستم و اون هم این بود که چی می‌خوام و برام خیلی واضح بود تو مسیری که بیست و خورده‌ای سال طی کرده بودم اگر بیست و خورده‌ای سال دیگه‌ام طی کنم، به اون چیزایی که میخوام نمیرسم.

پس یه جایی برای من وجود داشت که شانس رسیدن به اهداف و آرزوهام یه جورایی نزدیک 0 صفر بود و از اون طرف جای دیگه‌ای که نمیدونستم شانس موفقیتم چقدره، شاید 10% . ولی همون 10% برای من کافی بود که 100% توانم‌رو بزارم و با همه‌ی وجودم فرصتم‌رو امتحان کنم.

پس شما برای اینکه بتونین نتورکتون‌رو پر قدرت کار کنین، نیاز به این نیستش که حتماً تو نتورک باور و اعتقاد 100% برسید. به اندازه کافی تعداد آدمای موفق هستن که شما نگاه کنین و ببینین که این افراد تونستن اون 2*2 تا 4 تای ساده‌ی روی کاغذرو پیاده کنن و به موفقیت برسن.

پس اینی که نتورک جواب میده و اینی که از نتورک میشه به خیلی چیزا رسید، فکر میکنم دیگه الان صورت مسئله‌ای نیستش که نیاز به راه حل داشته باشه، خیلی راحت شما برین و سرچ بکنین تو سطح دنیا، تو سطح ایران افراد خیلی زیادی‌رو میتونین پیدا بکنین که تو این تجارت موفق بودن. پس مهم این نیست که نتورک جواب میده یا جواب نمیده، مهم اینه که شما یه هدفی داشته باشین که حاضر باشین 100 وجودتون‌رو تو راهی که احتمال جواب گرفتن داره بزارین و اون راه‌رو درست یاد بگیرین، درست انجام بدین و با حس خوب پیش برین تا بتونین به اون اهدافی که براتون ارزشمند هستن، برسین.