• سعید بهادری
  • /
  • 1401/02/18 20:40:41
  • 5445 مشاهده


یکی از راهکارهای خوبی که برای ساختن یک سازمان با دوام، میتونیم ازش استفاده کنیم اینکه از همون ابتدای کار بجای اینکه بخوایم توقعات بی دلیل و  بیجا برای افراد ایجاد کنیم اونهارو با یک هدف ارزشمند و متعهد بودن نسبت به اون هدف روبرو کنیم.

 خیلی وقتا نتورکرهای تازه کار زمانی که با افراد صحبت میکنن،صرفاً با ساده کردن کار قصد دارن که اونهارو جلب این تجارت بکنن و بخوان نظر اونهارو به این تجارت جلب بکنن. خب شاید راحته افراد اینطوری کا رو قبول بکنن و به شما ملحق بشن ولی خب معلوم نیستش که این افراد چقدر با شما به فعالیت ادامه بدن.

ما توی این کار هدفمون این نیست که یک روند مقطعی‌رو برای خومون درست بکنیم، هدفمون این هستش که یه سازمان بزرگ و جهانی بسازیم، هدفمون این هستش که با افرادی کار بکینم که میدونن برای چی دارن کار میکنن و نسبت به اون هدف متعهد هستن.

ئذواقع نقطه‌ای که خیلی راحت میتونه به یه سازمان آسیب بزنه متوقع بودنه، افرادی که توی این میان و بجای اینکه نسبت به اهدافشون تعهد داشته باشن از بالاسری‌هاشون توقع دارن، از زیر مجموعه‌هاشون توقع دارن و فکر میکنن که با ملحق شدن به نتورک و لضلفه شدن به این تجارت قراره به اهداف و آرزوهاشون که همه داشتن برسن. این درحالیه که واقعیت این تجارت این هستش که موفقیت‌رو به بهاء و تلاش میده و مثل هر کار دیگه‌ای شما اگر بخواین که به دستاوردهای قابل توجهی برسین، لازم هستش که نسبت به اهدافتون متعهد باشین و با جدیت کاری‌رو که باید انجام بدین در زمان خودش و به درستی انجام بدین.

در حقیقت توی این کار افرادی موفق میشن که مسئولیت بیشتری‌رو حاضر هستن قبول بکنن و اهدافشون‌رو تو دستای خودشون بگیرن و زندگی و سرنوشتشون‌رو اونجوری که دلشون میخواد بسازن