جادوی کار پاره وقت

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/06 12:15:56
  • 5253 مشاهده


آیا ما واسه اینکه بخوایم نتورک کار کنیم لازمه که اینو به عنوان کار تمام وقتمون اجام بدیم؟ یعنی لازمه اگر قراره نتورک کار کنیم حتماً هیچ کار دیگه‌ای نداشته باشیم و 100% توانمون‌رو برای نتورک بزاریم تا موفق بشیم؟

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده نتورک مارکتینگ این هستش که به جادوی کار پاره وقت معروفه، در واقع توی نیورک مارکتینگ مزیت بزرگی که وجود داره اینه که هر کسی با هر مقدار زمانی که داره میتونه اون‌رو شروع بکنه و برای اینکه شما بخواین توی نتورک موفق بشین به هیچ عنوان نیاز نیستش که از ابتدای اون به صورت فول تایم و تمام وقت درگیر اون بشین. در حقیقت یه آدمی که تازه این کار رو شروع میکنه، اصلاً اونقدری کار نداره که بخواد به صورت تمام وقت این کارو انجام بده.

ولی نکته‌ای که وجود داره اینه، وقتی ما از کلمه پاره وقت استفاده می‌کنیم، منظورمون کم اهمیت بودن این کار نیست و پاره وقت بودن کار به معنی گه گداری کار کردن نیست، این کار شاید کار پاره وقت باشه ولی تعهدی که باید نسبت به انجام اون داشته باشیم باید مثل یک کار تمام وقت باشه. در حقیقت افراد زیادی بودن که این کارو با چند ساعت در روز شروع کردن ولی تو ذهن خودشون این کارو از همون اول مثل یه کار جدی و تمام وقت و کاری که ارزشمند هستش بهش نگاه کردن و اون زمانی که باید به اون اختصاص بدن با همه توانشون اختصاص دادن و این تجارت‌رو پیش بردن.

طبیعتاً زمانی که شما بتونین از زمان پاره وقتی که توی این کار میزارین به درآمدی برسین که از درآمد کار تمام وقتتون بیشتر بشه، اون موقع فضای بیشتری پیدا میکنین که وقت بیشتری‌رو هم برای این کار صرف بکنین و اونجا یه انتخاب شخصیه که شما بخواین تمام وقت نتورک کار کنین یا کماکان پاره وقت ادامه بدین.

پس نکته‌ای که میخوام اینجا یاداوری کنم اینه که مدت زمان و تعداد ساعت کار کردن شما نیستش که اهمیت داره، چجوری کار کردن و جدیت شما تو اون ساعت‌های کاریه که نتیجتون‌رو رقم میزنه، اینی که صرفاً یکسری از آدما به اسم تمام وقت بودن، نتورک‌رو خیلی سطحی‌و بد کار می‌کنن و فقط اسمش این هستش که به طور فوق تایم نتورک کار میکنن، به هیچ عنوان ضامن موفقیت هیچ کسی نیست. اونچه که تعیین کننده موفقیت شما تو این تجارت هست، این هستش که زمان اختصاص داده شده به این کار رو چطوری صرف میکنیم و چقدر با جدیت و قدرت خوب کارمون‌رو پیش میبریم و تعداد ساعت‌های اون.