ترک پیش داوری

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/04 20:33:47
  • 5239 مشاهده


یکی دیگه از چهارچوب‌های ذهنی که باید تو شروع کارتون داشته باشین اینه که بی خیال پیش داوری کردن بشین.

شاید به طور خیلی نرمالی هر کسی که با این کار آشنا میشه فکر میکنه افرادی که روابط اچتماعی خیلی خوبی دارن یا آدم‌های خیلی زیادی‌رو میشناسن احتمالاً شانس بیشتری‌ برای موفقیت تو این تجارت دارن. بخاطر همینم شاید شما جزو افرادی باشین که توی ذهنتون دارین دنبال کسایی میگردین که یه ویژگی‌های خاصی‌رو داشته باشن که بخواین به کار دعوتشون کنین. ولی بر خلاف انتظار اکثریت آدما این تجارت اصول خاص خودش‌رو داره و شما برای موفقیت تو این تجارت نیاز به روابط اجتماعی خیلی گسترده و عجیب و غریب ندارین.

توی این تجارت هر کسی با معرفی کردن افرادی که در دایره نفوذش قرار دارن تجارت خودش‌رو شروع میکنه، که این دایره نفوذ رو هر کسی داره، در حقیقت این تعدد ارتباطات آدما نیستش که توی این تجارت اهمیت داره بلکه عمق تسلطشون رو کارشون و عمق ارتباطاتشونه که تاثیر میزاره.

افراد زیادی بودن که نه ارتباطات خیلی زیادی داشتن، نه آدمای خیلی پیچیده و عجیب غریبی بودن، ولی انقدر اشتیاق داشتن برای تجارتشون که خیلی راحت تونستن به اون کسایی که باورشون داشتن ارتباط بر قرار کنن و خیلی راحت شبکه خودشون و تجارت خودشون‌رو راه بندازن. از طرف دیگه پیش داوری کردن راجبه آدما کمک خاصی به ما بکنه، تو بدترین حالت شما وقتی یه نفر رو به این تجارت معرفی میکنین ممکنه که این تجارت‌رو قبول نکنه یا شاید وارد این تجارت بشه نتونه اون‌رو انجام بده یا نخواد انجام بده، فکر میکنم تو هر حالتی که شما نگاه بکنین، این انتخاب‌ها بهتر از اینه که اصلاَ کار رو به اونها معرفی نکنین.

ما توی این تجارت وظیفه‌امون پیش داوری کردن و یا حکم صادر کردن راجبه افراد مناسب یا نا مناسب نیست، ما وظیفه‌امون این هستش که افراد محتلف‌رو به تجارتمون دعوت بکنیم و به اونها این شانس‌رو بدیم که به طور درست و اصولی با این تجارت آشنا بشن و در نهایت تصمیم گیری با خودشونه و انجام دادن تجارت‌رو کنارشون هستیم و کمکشون میکنیم که انجام بدن.

پس بی جهت و بی دلیل افراد رو از لیستتون فیلتر نکنید و با دید باز به آدما نگاه بکنین، هر آدمی پتانسیل تغییر رو داره، هر آدمی امکان موفق شدن تو این تجارت‌رو داره. اگر شما رزومه 60-70 ساله این تجارت‌رو تو دنیا نگاه بکنین، یا حتی تو 10 سال گذشته 15 سال گذشته به این تجارت تو کشور خودمون نگاه بکنین انواع و اقسام آدم‌هارو میبینین که از گوشه  کنار این مملکت تو این وارد شدن، چه زن چه مرد توی هر سن و سالی تونستن موفقیت‌های خیلی زیادی‌رو بدست بیارن.

پس بهتر هستش که بجای اینکه بیخودی وقت خودمون‌رو تلف بکینم به فکر کردن راجب افراد مناسب و بدرد بخور این کار، الکی وقت تلف کنیم، وقت هدر بدیم بریم تو دل کار و اقدام کنیم و با هر کسی که میتونیم در رابطه با کار صحبت کنیم، صحبت کنیم و به اونها این فرصت‌رو بدیم که اونها خودشون انتخاب بکنن که این تجارت‌رو انجام بدن یا انجام ندن، یا اگر انتخاب کردن که انجام میدن بدون اینکه در رابطه باهاشون پیش داوری بکنیم و بخوایم قضاوت بکنیم که آیا موفق میشن یا نه، ما صد توانمون‌رو بزاریم تا بتونیم در انجام دادن تجارتشون کمک بکنیم