دیدگاه تاجرانه

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/04 17:55:05
  • 5680 مشاهده


اولین چهارچوب ذهنی که باهاش آشنا میشیم این هست که باید نسبت به کار دید تاجرانه داشته باشیم.

  • افراد خیلی زیادی وارد تجارت نتورک مارکتینگ میشن، منتها تو شروع فعالیتشون نقش یک تست کننده‌رو بازی میکنن در واقع به این افراد Poser گفته میشه، این افراد کسانی هستن که اومدن و عدای کسانی‌رو در میارن که اومدن این کار رو انجام بدن، ولی در حقیقت هیچ دید کاری نسبت به این تجارت ندارن. درست مثل یه آدمی که یک برگه بخت آزمایی گرفته و اومیدواره که شانسش بزنه و اون اعدادی که توی بلیطش نوشته شده، برنده بشن. خیلی‌ها هم در کار ما همین شکلی هستن، وارد این کار میشن و یکسری آدم توی ذهنشون هستن که فکر میکنن اگر به اونها این کارر و معرفی کنن ممکنه اونا وارد تیمشون بشن تا بتونن از طریق اونها تجارتشون‌رو بسازن و به محض اینکه با اولین جواب‌های نه روبرو میشن کاملاً نا امید میشن و دست از پا درازتر از این تجارت بیرون میرن.
  • دسته دیگه افراد آماتور ها هستن، اینها کسایی هستن که به شدت قبلیا نیستن ولی هنوز موفقیت براشون تو این تجارت یه رنگ و بوی شانسی داره توی ذهنشون، یعنی امیدوارن که بتونن آدمای خوبی‌رو پیدا کنن، امیدوارن که خوش شانس باشن و در جای درستی قرار گرفته باشن، در حقیقت این افراد این کاررو به دید کار نگاه میکنن ولی هنوز جایگاه خودشون‌رو توی این کار اونقدر جدی نگرفتن و اونقدر خودشون‌رو حاکم و مسلط به کار نمیبینن، یه جورایی خودشون‌رو تحت تاثیر شرایط و اتفاقاتی ممکنه بیوفته میبینن و بخاطر همینم اون قدرت و سلابط لازم‌رو توی حرکت کردنشون توی تجارتشون ندارن.
  • اما دسته‌ی دیگه افراد کسایی هستن که به این تجارت به دید یک کار حرفه‌ای نگاه میکنن، اینها کسایی هستن که این کار رو کاملاً میشناسن و متوجه شدن که میخوان این تجارت ‌رو انجام بدن و توی اون موفق بشن. در حقیقت این افراد خودشون‌رو مالک  تجارتشون میبینن، این افراد کسایی هستن که میدونن این تجارت اوناس و اونا باید این تجارت‌رو به بلوغ برسونن و رشدش بدن اونا منتظر شانس یا رسیدن آدم‌های خیلی خوب نیستن، اونا تجارتشون‌‍رو خودب یاد میگیرن و با حرفه‌ای شدن توی کارشون افراد خوب و حرفه‌ای‌رو میتونن جذب کار کنن.

پس این خیلی اهمیت داره که شما تو شروع کارتون در حقیقت خودتون رو تو کدم یکی از این دسته‌ها قرار میدین؟

اومدین فقط صرفاً نتورک‌رو تست کنین ببینین میتونین یا نمیتونین یا اینکه نه تصمیمتون‌رو گرفتین تا به عنوان یک تجارت جدی به اون نگاه بکنین و با سرمایه گذاری درست زمان و انرژیتون و مسلط شدن به این کار برای خودتون یه کسب و کار خیلی بزرگ درست بکنین. در حقیقت خوبه که دقت بکنین که ما تجارت کوچیک یا بزرگ ما تجارت جدی یا غیر جدی نداریم این آدما هستن که به تجارت معنی میدن. توی صنایع خیلی بزرگ دنیا آدمهایی هستن که فقط یک نقش خیلی کوچیک و موقت و گذرارو بازی می‌کنن و آدم‌هایی هم هستن که توی اون تجارتا به صورت وزنه‌های اون تجارتا عمل می‌کنن. تو نتورک مارکتینگ هم دقیقاً همینطور هست، شمااین که جایگاه خودتون‌رو تعیین می‌کنین که تو این تجارت کجا باشین و تجارت خودتون‌رو به کجا برسونین، این شما هستین که به تجارتتون هویت میدین، این تجارت شما نیست که هویت شمارو شکل میده.

پس حالا که این تجارت‌رو شروع کردی واقعاً مهمه که از همین اول کار برای یکبار هم که شده این تجارت‌رو به صورت جدی نگاه بکنی و تصمیم بگیری که اون‌رو به صورت حرفه‌ای انجام بدی تا بتونی یکی از وزنه‌های بزرگ و موفق این تجارت باشی