آموزش پذیری

  • سعید بهادری
  • /
  • 1401/01/03 20:45:00
  • 5678 مشاهده


یکی از چهارچوب‌های ذهنی خیلی مهمی که در این تجارت نیاز دارین تا بتونین به موفقیت برسین "آموزش پذیر" بودن است.

افراد خیلی زیادی وارد این کار میشن با فرض بر اینکه چیزهایی‌رو که برای انجام این کار نیازه بلدن و فکر میکنن که با همون دانسته‌های قبلی خودشون و تجربیاتی که تو کارهای دیگه دارن میتونن تواین کار هم موفق بشن. خب طبیعیه که خیلی از اصول کلیه موفقیت توی این کار هم مثل کارهای دیگه میمونه، اصولی مثل: نظم داشتن، جدیت داشتن، وقت گذاشتن برای کار و درست انجام دادن توی هر کاری جواب میده و توی این کار هم هست. اما در کنار تمام این اصول کلی این تجارت اصول خاص خودش‌رو هم داره و واقعاً کسایی توی این کار موفق میشن که آموزش پذیر هستن و اجازه میدن که تجربه نفرات قبلشون و تجربیاتی که بطور دائم توی این بدست اومده و به عنوان اصول کار شکل گرفته اونارو راهنمایی کنه.

طبیعی هستش که وقتی صحبت از آموزش میشه منظور ما این نیستش که شما باید برید دانشگاه درس بخونین و یه مدرکی بگیرین، بعد بیاین این تجارت‌رو انجام بدین، منظور از آموزش اینه که شما اصول کلیه این کار رو از پاییه درست بشنوین، درست بفهمین و درست یاد بگیرین و بعد در حین انجام کار به مرور زمان، به اونها مسلط بشین.

در حقیقت یکی از نکات خیلی مهم توی این تجارت، درک و پذیرش این موضوع که اصول و راهکارهای تجارت سنتی همیشه توی این تجارت کارساز نیستن و این تجارت رنیازمند پیروی از اصول خودش‌رو داره.

اگر دقت کنین گفتم درک و پذیرش، لظوماً درک کردن این موضوع که شما باید این تجارت‌رو یاد بگیرین و اصول و استراتژی‌های خودش‌رو بکار ببرین، برای موفقیتتون کافی نیست. خیلی افراد هستن که وقتی این جمله‌رو میشنون، تایید میکنن که بله هر کاری آموزشش خودش‌رو داره و باید آموزش‌هاش‌رو دید و طبق اصول خودش کار کرد، ولی بعد تو عمل برمیگردن استراتژی‌ها و روش‌های قدیمیه خودشون‌رو بکار میبندن، ولی ما اینجا از کلمه پذیرش استفاده میکنیم، یعنی باید یاد بگیریم که تو شروع کارمون اگر چیزهایی هستش که حتی درکشون نمیکنیم و به نظرمون نمیرسه که درست باشه با اعتماد به تجربه نفرات قبل و تجربیات موفقی که توی این تجارت به دست اومده پذیرش داشته باشیم و اون کاری‌رو که از ما میخوان و به ما توصیه میکنن که انجام بدیم، انجام بدیم.

این تجارت اصول برنده برنده داره، هیچ دلیلی برای هیچکسی وجود نداره که شمارو به مسیر غلطی منحرف بکنه، طبیعتاً تمام نفرات قبل از شما دوست دارن تمام چیزهایی‌رو که میدونن در اختیارتون بزارن تا بتونین با بهترین سرعتی که میتونین رشد بکنین و موفق بشین، چراکه موفقیت شما توی این تجارت کاملاً با موفقیت نفرات قبلتون در ارتباط هست.

یجورایی نتورک مارکتینگ مثل راه رفتن توی یک کوهستان برفی میمونی که نفرات قبلی هستن که این راه رفتن و رد پاهای خودشون‌رو توی این برفا برای شما بجا گذاشتن.
پس به جای اینکه بخواین تو کوره راه‌های صعب العبور این کوهستان برفی خودتون‌رو گم بکنین و از روش‌های خودتون برای پیشروی استفاده کنین بهتره همون روش‌های اثبات شده این تجارت‌رو از نفرات قبلیتون بگیرین و پاتونو جای پایه افراد موفق این تجارت بزارین تا خیلی سریع و پر قدرت به موفقیت برسین.