از کجا بفهمیم که فعالیت در شرکتی قانونی است!!!

  • سعید بهادری
  • /
  • 1400/06/20 14:45:14
  • 2209 مشاهده


آیا فعالیت در نتورک مارکتینگ قانونی هست ؟

از کجا می توانیم بفهمیم که فعالیت توی این کار از لحاظ قانونی درست است؟

با توجه به ساختار بازار رسانی و فروش مستقیم ، شرکت های خیلی زیادی هستن که می خواهند از اسم اون سو استفاده کنند و روش های هرمی و کلاهبرداری خودشون رو تخت اسم بازاررسانی شبکه ایی غالب کنند 

همونطور که هر چیز با ارزشی که شما در بازار می بینید ،  همیشه یه فیک هم دارد در شرکت های هرمی و طرح های پانزی هم از اسم شرکت های بازاررسانی شبکه ایی ، سو استفاده می کنند.

اما. خب من و شما این رو باید از کجا متوجه بشیم ؟ آیا باید بریم و تمام اطلاعات تخصصی رو نسبت به بازاررسانی شبکه ایی و فروش مستقیم رو کسب کنیم و بعد تشخیص بدیم که آیا فعالیت در این شرکتی که بهمون معرفی شده درست هست یا نه ؟

طبیعتا ما نه فرصت این کار رو داریم و نه اینکه حتی اگر بخواهیم این اطلاعات رو کسب کنیم  میتونیم به اطلاعات خیلی مخدودی که به دست بیاوریم بسنده کنیم.

توی تمام دنیا برای اینکه کار مردم راحت بشه و دست کلاهبرداری و شرکت های هرمی رو بشه انجمن و ارگان های مختلفی وجود داره که فعالیت شرکت ها رو بررسی می کنند و در صورتی که استاندارد های لازم نتورک مارکتینگ رو داشته باشند به آنها مجوز می دهند.

مثلا در امریکا انجمن فروش مستقیم یا DSA هست که این کار رو انجام میده ، اما در ایران که از سال ۱۳۹۰ که بازاریابی شبکه ایی هدفمند و قانونمند شد یک کمیته نظارت تشکیل شده و شما می توانید از طریق وبسایت این کمیته به آدرس www.esnaf.mimt.gov.ir  بروید و شرکت هایی که فعالیت دارند و زیر نظر دولت و با قانون کار می کنند رو پیدا کنید و از طریق اون شرکت مورد نظرتون رو در واقع مهر تاییدش رو بگیرید.

شما وارد سایت بشیم و در قسمت شرکت های دارای مجوز برید که شرکت ما پنبه ریز هم جزو شرکت های مجوز دار است که از همان سال ۱۳۹۰ داره فعالیت میکنه و جزو شاگرد های خوب وزارت بازرگانی هست.

جالبه بدونید که تمام فعالیت شرکت ها از قیمت محصولات گرفته تا طرح درآمدزایی و سمینارها و همایشها شون تماما با مجوز تحت نظارت وزارت بازرگانی انجام میشه.

تمام اون ابهاماتی که شرکت های سودجو در پی پنهان کاری اون هستن و از چشم مردم عادی دورش کنند رو کارشناسانی که اونجا هستن بررسی می کنند و در حقیقت در این صورت است که به شرکت ها تاییدیه و مجوز می دهند.

پس ما می تونید  استعلام این رو از وزارت بازرگانی بگیرید و با خیال راحت تجارت خودتون رو شروع کنید.



 

دسته بندی : پرسش های متداول
برچسب ها :