تفاوت بازاررسانی شبکه ای و دسیسه‌های هرمی!!!

  • سعید بهادری
  • /
  • 1400/06/16 22:55:29
  • 4905 مشاهده


آیا روش نتورک مارکتینگ همون دسیسه هرمی هست؟

شاید شما هم جرو افرادی باشید که فکر می کنید نتورک مارکتینگ همون دسیسه هرمی هست 

علت اینکه این دو مفهوم که کاملا به هم بی ربط هستن ، اینقدر استفاده میشوند و خیلی وقت ها با هم اشتباه گرفته میشوند اینه که ساختاری که افراد در ذهنشون از شرکت هرمی دارند که فردی در بالا قرار می گیره و نفرات زیر مجموعه ایی میان و الی آخر.

اگر دوست دارید اسم این رو هرم بذارید به نظرم مشکلی نداره ولی. هرمی بودن مشکل اصلی که دولت ها با کلاهبرداری های پانزی دارن این نیست بلکه مسئله در مورد مفهوم دسیسه هرمی هست چرا که در این سیستم هرمی از افراد سو استفاده میشه و تولیدی وجود نداره و همینطور محصول.صرفا فقط افراد وارد یک بازی پولی می شوند و پول نفراتی که وارد این ساختار میشند به نفرات قبلی تزریق میشه و از این طریق کسب درآمد می کنند.

در حالی که نتورک مارکتینگ هیچ ارتباطی با همچین جریانی نداره.دسیسه های هرمی در تمام دنیا غیر قانونی هستن و باهاشون برخورد میشه در حالی که نتورک مارکتینگ یا فروش مستقیم در همه جای دنیا به عنوان یک تجارت قانونمند در حال فعالیت هست و به صورت های مختلفی داره روش نظارت میشه و عیب و ایرادی نداره .

در دسیسه های هرمی افراد زیادی هستند که صرفا به امید رسیدن به راس هرم و بالای قله که می توانند درآمد زیادی کسب. کنند ، وارد می شوند و پولشون رو دور میریزند و اعتبارشون رو از بین می برند.این در حالیه که در نتورک مارکتینگ افرادی که وارد میشوند دارن محصولی رو با قیمتی بسیار مناسب تر از بازار تهیه می کنند و به هیچ عنوان حتی اگر نتونن کسی رو وارد شبکه فروش خودشون بکنند هم متضرر نمیشند.

در دسیسه های هرمی به قیمت باخت بقیه می تونید درآمد کسب کنید ، در حالی که در نتورک مارکتینگ با ایجاد یک شبکه فروش و مصرف کننده هست که درآمد کسب  می کنیم و در شبکه شما قرار نیست کسی متضرر بشه ، همه افراد یا محصول خریدن یا محصولی رو فروختن و در فروش اون درآمدی رو کسب کردن .شما هم بابت شبکه فروشی که برای شرکت ایجاد کردید درصدی رو به عنوان پورسانت و سود از اون شرکت دریافت می کنید.

شما می توانید یک داروخانه داشته باشید و در اون مواد  مخدر و داروهای ممنوعه بفروشید ، این کار هیچ عنوان داروخانه دارها و داروساز ها رو زیر سوال نمی بره. در نتورک  مارکتینگ هم اگر افرادی بودن که به اسم این کار فعالیت های غیر قانونی و هرمی انجام دادن نیابد نظر من و شما رو خدشه دار کنه.

اگر شما بین داروخانه داشتن و مواد فروشی شباهتی می بیند میتونید نتورک مارکتینگ رو با دسیسه های هرمی مقایسه کنید ولی همانطور که این دو هیچ ارتباط مستقیمی با هم ندارن ، نتورک مارکتینگ و شبکه های هرمی هم با هم شباهتی دارند.

پس گول سواستفاده گر هایی که میخواهند دسیسه های هرمی رو به شما قالب کنند رو نخورید و با تحقیق درست و بررسی ساختار شرکت ایی که می خواهید در اون وارد شوید ، شرکت درست رو انتخاب کنید و در نتورک مارکتینگ مشغول به فعالیت بشید.

دسته بندی : پرسش های متداول
برچسب ها :