منبع پرداخت پورسانتهای بازاررسانی شبکه ای از کجاست؟

  • سعید بهادری
  • /
  • 1400/06/20 14:31:15
  • 2455 مشاهده


پورسانت های در نتورک از کجا می آیند؟

شرکت های نتورک باید محصولاتشون رو چند برابر گرانتر بفروشند تا بتونن این پورسانت ها رو پرداخت کنند؟

آیا محصولاتی که در نتورک عرضه میشود باید گرانتر فروخته بشود تا شرکت بتونه پورسانت بقیه رو پرداخت کنه؟

شاید شما هم جرو افرادی باشید که فکر می کنید که برای اینکه شرکت بتونه پورسانت پرداخت  کنه باید محصول رو حتما گرانتر از ارزش واقعیش بفروشه.

نکته اینجاست که شما احتمالا همچین دغدغه ایی دارید چون حواستون به این نیست که تمام محصولاتی که شما اون بیرون هم دراید خریداری می کنید بابتش درصد های خیلی زیادی پورسانت به افراد خیلی زیادی پرداخت میشه ، فقط شما اون افراد رو نمی شناسید.

شما وقتی دارید از یه مغازه خرید می کنید هم اون فروشند داره کلی سود می بره هم اون شرکت پخش و هم شرکت های تبلیغاتی که دارن تبلیغ اون محصول رو در رسانه های مختلف می کنند و فقط مسئله ما اینه که پولی که داره اونجا پرداخت میشه رو ما نمی بینیم

نتورک مارکتینگ یک روش بازاررسانی است ، در واقع تمام روش های پخش و تبلیغ و فروش محصول رو مشتری ها انجام می دهند و ماکزیمم پورسانتی که در شرکت ها در حال پرداخت هست بین ۴۰ تا ۵۰ درصد است. یعنی از همه اون پولی که افراد برای اون کالا پرداخت می کنند تمام اون پلن درآمدزایی رو محاسبه کنی و تمام کسانی که بابت اون محصول پورسانت گرفتن رو جمع بزنید میشه همین ۴۰ یا ۵۰ درصد از قیمت محصول.

پس وقتی وارد یک فروشگاه و یک فروش ویژه ۵۰ یا ۷۰ درصدی رو می بینید مثلا یک کفش ۱ میلیون تومانی رو دارند ۵۰۰ هزار تومان می فروشند این چه پیامی داره؟

در همان سیستم خرید و فروش سنتی هم ۵۰۰ هزار تومان همان سودی  بوده که داشته به افراد می رسیده که الان که در تخفیف هستند دیگه اون بخش رو نمی خواهند بگیرند ولی. بازم وقتی با تخفیف جنس رو به شما می فروشند مطمئن باش هنوز دارند سود می کنند.

یعنی توی بازارسانی سنتی درصد خیلی بیشتری نسبت به بازاررسانی شبکه ایی به قیمت نهایی محصول اضافه میشه حالا در نتورک مارکتینگ حسنش اینه که اون پول و اون سود داره تو جیب تولید کننده و مشتری های خود محصول که من و تو باشیم میره. پس شرکت نه تنها مجبور نیست که قیمتش رو افزایش بده روی محصولاتش ، بلکه محصولی که شما در نتورک مارکتینگ میگیرید با توجه به کیفیت و شرایطی که داره بسیار با صرفه و اقتصادی تره.

دسته بندی : پرسش های متداول
برچسب ها :